הקושי בכתיבת סמינריון


13 אוגוסט, 2014

סטודנטים רבים שמתחילים את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה נתקלים בקשיים בעת כתיבת סמינריון. הקשיים הללו נגמרים בשל מספר סיבות:

 

 1. צורת חשיבה - סטודנטים מגיעים ללימודים גבוהים אחרי שנים כתלמידים בבית הספר, שבמהלכם הורגלו לשיטת הוראה שמבוססת בעיקר על שינון של חומר קיים, ללא חשיבה ביקורתית. בעת כתיבת סמינריון, הסטודנט צריך לדעת להציב בעצמו שאלת מחקר שיש בה חידוש, לנתח באופן ביקורתי מקורות ביבליוגרפיים ולהציג נקודת מבט עצמאית משלו – כל אלה הן משימות חדשות עבור הסטודנט הטרי.

 

2. לעבוד לבד -סטודנטים רבים נמנעים מלשוחח עם אחרים על הסמינריון שהם עורכים, לא עורכים סיעור מוחות ולא בודקים נקודות מבט שונות בנושא. הדבר מקשה עליהם בהתמודדות עם הדרישות של הסמינריון שכן הם מגבילים עצמם לנקודת מבט סובייקטיבית שלהם בלבד.

 

 3. קריאת מאמרים אקדמים -כתיבת סמינריון כרוכה בקריאה של חומר רב ביותר ומעבר לכך – נדרשת הבנה מעמיקה של התוכן. בעידן בו סדר היום של בני נוער כולל פחות ופחות קריאה, התוצאה היא שקריאה ביקורתית של היקפים גדולים אורכת זמן רב.

 

 4. שפה -כתיבה אקדמית צריכה להתבצע בשפה מכובדת וגבוהה, תוך הקפדה על כללי דקדוק נכונים. סטודנטים מסויימים נוטים להשתמש בכתיבה בדפוסי דיבור יומיומיים, בסלנג ובשפה שאינה מתאימה לסמינריון. סטודנטים אחרים, לעומת זאת, עשויים להרגיש את הצורך להשתמש במילים גבוהות ובשפה מורכבת כדי להישמע מתוחכמים, והדבר עשוי לבלוט ולפגוע בהעברת הרעיונות שבסמינריון.

 

5. פחד מכישלון -סטודנטים רבים מתמודדים עם חוסר ביטחון לגבי יכולות הכתיבה שלהם, בין אם הם פשוט לא רוצים לכתוב או שיש להם חוויות שליליות מן העבר.

 

באמצעות התמודדות נכונה עם כל אחד מן הקשיים שתוארו לעיל בנפרד, אפשר להפוך כתיבת סמינריוןלמלאכה פשוטה יותר ונגישה יותר גם עבור סטודנטים חדשים.

 

יצירת קשר מהיר

03-6555754
מלאו את הפרטים הנדרשים ושלחו אלינו
הודעתך נשלחה בהצלחה