איך ניגשים לכתיבה אקדמית


13 אוגוסט, 2014

כתיבת עבודה אקדמית

כתיבת עבודה אקדמית הינה האתגר המרכזי אצל סטודנטים חדשים במוסדות להשכלה גבוהה. בתור סטודנטים חדשים שעושים את צעדיהם הראשונים בלימודים לתואר אקדמי, בוודאי שמתם לב לכך שאתם מגיעים ללימודים לאחר שנות לימוד ארוכות בבית הספר, שם הורגלתם לצורת חשיבה מסוימת ולהכנת עבודות באופן שאינו דומה למה שנדרש מכם כעת.

 

כדי לסייע לכם ולהסביר כיצד יש לגשת לכתיבת עבודה אקדמית, נצביע בשורות הבאות על ההבדלים המרכזיים שבין כתיבת בית ספר לבין כתיבה אקדמית:

 

1. כללים וחוקים נוקשים

הכתיבה בבית הספר הינה כתיבה גמישה במהותה, שבה יש עדיפות ברורה לתוכן על פני הצורה. הכתיבה האקדמית, לעומת זאת, כפופה לכללים וחוקים ברורים ונוקשים, שיש לציית להם. כך, למשל, כללי הציטוט הנדרשים בעת הצגת מקורות ספרותיים שמסתמכים עליהם. הכתיבה האקדמית שואפת להגיע לאחידות רבה, ולכן סטיה מן הכללים תוביל להערכה נמוכה יותר, גם אם מבחינה מהותית ותוכנית לא נפל כל פגם בעבודה.

 

2  תמציתיות

היכולת להעביר רעיונות בצורה תמציתית היא אחת מן היסודות של הכתיבה האקדמית. יכולת זו לא מקבלת דגש של ממש בכתיבה של תלמידי בית ספר, שבמקרים רבים אפילו נדרש מהם להציג מסגרת רחבה של דיון אשר לקוחה מן המקורות לעבודה.

 

3. יקורתיות וחדשנות

עבודות בית ספר לא מציבות דרישה ממשית בדבר הצגה ביקורתית של תוכן העבודה. בדרך כלל המורים בבית ספר רוצים לראות שהתלמיד זיהה נכונה את הנושא, הגיע למקורות הספרותיים הנכונים, והציג אותם בצורה ברורה. הכתיבה האקדמית, לעומת זאת, אינה מסתפקת בכל אלה. היא דורשת מן הסטודנט לעשות צעד אחד קדימה, ולהתייחס למקורות שהוא מזכיר במסגרת כתיבת עבודה אקדמית בצורה ביקורתית, אשר תציג מסקנות חדשות בנושא ותראה כי הוא מסוגל לייצר חשיבה עצמאית משלו.

 

יצירת קשר מהיר

03-6555754
מלאו את הפרטים הנדרשים ושלחו אלינו
הודעתך נשלחה בהצלחה