טיפים לכתיבת עבודות אקדמיות


14 ספטמבר, 2014

כתיבת עבודות אקדמיות

הנה סדרה של טיפים מעשיים עבורכם לכתיבה של עבודות אקדמיות מעולות:

  1. להתחיל מוקדם

סביר להניח שאם תשאירו את הכתיבה לשבוע האחרון, העבודה שלכם לא תגשים את התכלית שלה ולא תספק את המרצה שלכם. עבודות אקדמיות צריכות זמן כדי להבשיל, ולכן מומלץ להתחיל כבר במחצית הראשונה של הסמסטר עם הצגת שאלות ורעיונות, לקראת מועד הגשה שקבוע לסוף הסמסטר. לפעמים, המרצים ידרשו להציג להם במהלך הסמסטר את התקדמות העבודה – עוד סיבה להתחיל מוקדם.

  1. תאריכי יעד

קבעו לעצמכם תאריכי יעד מלאכותיים – "עוד שבועיים עליי להשלים את בחירת הנושא ושאלת המחקר", "עוד חודש חובה לסיים את איסוף החומר הביבליוגרפי", "עוד חודשיים וחצי אני מסיים את הטיוטה הראשונה", וכן הלאה. זה יכניס מחויבות וארגון לתהליך הכתיבה.

  1. המרצה לא צריך להיות הראשון שקורא את העבודה

בשביל מה יש חברים ועמיתים ללימודים? תנו את העבודה שלכם לחבר שאתם סומכים על הביקורתיות שלו. סביר להניח שהוא גם יבקש מכם לקרוא ולהעיר על עבודות אקדמיות שהוא הכין.

  1. שקפו בעבודה את מה שלמדתם במהלך הסמסטר

מרצים אוהבים לראות שהמידע שהם מעבירים במהלך הלימודים נקלט ומקבל ביטוי בעבודות שלכם – בשביל זה הם טורחים ומכינים הרצאות. לכן, העבודה צריכה להציג התקדמות של הידע שלכם.

  1. מיקוד

אל תתפזרו. רוב העבודות האקדמיות חייבות להיות ממוקדות לשאלת מחקר ספציפית, ולא לתיאור של נושא כללי. זו לא עוד עבודה של בית הספר.

  1. פשטות

אחת המטרות החשובות של כתיבה אקדמית היא לקחת רעיונות מורכבים ולהציג אותם בצורה פשוטה ובהירה. זו חייבת להיות השאיפה שלכם כשאתם כותבים. זה לא אומר חלילה שהשפה שלכם צריכה להיות פשוטה, אבל נסו תמיד לחשוב על הקורא הסביר שלכם, ולכוון את הכתיבה באופן שתהיה נגישה להבנה עבורו.

יצירת קשר מהיר

03-6555754
מלאו את הפרטים הנדרשים ושלחו אלינו
הודעתך נשלחה בהצלחה